Warsztaty językowe

Wielka Brytania 2015/2016

Na początku roku kalendarzowego uczniowie naszej szkoły ponownie wyjechali na 6-dniowe warsztaty językowe do Londynu. Opiekunkami grupy były: Pani Katarzyna Guess i Pani Ewa Woźniak. Chociaż wybraliśmy się tam pod koniec stycznia (25-30), to na pogodę nie mogliśmy narzekać. Trochę mżyło, trochę świeciło słońce – idealna temperatura na spacer po mieście. Ostatniego dnia z powodu silnego i porywistego wiatru zamknięto kolejkę linową nad Tamizą. Szkoda! Ale wiatr był tego dnia tak silny, że na Kanale La Manche (lub jak kto woli English Channel) szalał sztorm, który opóżnił nasz prom i nieźle nas „pokołysał”.

Byliśmy zakwaterowani jak zwykle u rodzin angielskich. Tym razem w dzielnicy Wallington. Niestety po długim dniu zwiedzania nie mieliśmy już za wiele czasu, żeby bliżej poznać naszych gospodarzy. Wszyscy wspaniale poradzili sobie z komunikacją w języku angielskim.

O tej porze roku Londyn jest mniej zatłoczony niż w inne miesiące. Odwiedziliśmy The Sherlock Holmes Museum, muzeum futbolu Arsenal Museum, the London’s Dungeon, Muzeum Historii Naturalnej, a także Warner Bros. Studio pod Londynem, w którym spędziliśmy pół dnia, zwiedzając Harry Potter Studio. Ostatniego dnia popłynęliśmy tramwajem wodnym po Tamizie do Greenwich. Które z tych miejsc było najciekawsze? Trudno powiedzieć, ale jedno jest pewne, angielscy przewodnicy i aktorzy opowiedzieli w trakcie zwiedzania nam wiele ciekawostek o tym wspaniałym mieście i kraju, których nie można znaleźć w szkolnych podręcznikach.

Wykonując różnorodne ćwiczenia w specjalnie opracowanych zeszytach  ćwiczeń, mogliśmy przygotować się do zwiedzania, ale też utrwalić później zdobyte informacje. Najtrudniejszy w realizacji okazał się projekt językowy polegający na nagraniu wywiadu z rodowitym Anglikiem, niektórzy wykazali się wielką pomysłowością, aby przekonać przechodnia na ulicy do zgody na nagranie.

Uczestnicy warsztatów językowych w Wielkiej Brytanii

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wyjazdu.

ODSŁONA 1: Agata Bołtromiuk, klasa 1e

ODSŁONA 2: Klaudia Dogoda, klasa 1e

ODSŁONA 3: Mateusz Frączkowski, klasa 1a

ODSŁONA 4: Piotr Biernacik, klasa 1a

ODSŁONA 5: Pani Katarzyna Guees

Wielka Brytania 2014

W dniach od 14 do 19 listopada 2014 roku odbyły się warsztaty językowe w Anglii. Odwiedziliśmy Londyn, Canterbury, Dover. W Londynie zwiedzaliśmy Shakespeare Globe, Greenwich. Odwiedziliśmy galerię figur woskowych Madame Tussaud.

Język angielski przećwiczyliśmy w czasie bezpośrednich kontaktów. Mieliśmy okazję podróżować metrem. Wszyscy wrócili bardzo zadowoleni i pełni niezapomnianych wrażeń. Już teraz zapraszamy chętnych na wyjazd w przyszłym roku. Poniżej przedstawiamy fotorelację z pobytu uczniów Konopczyńskiego w Wielkiej Brytanii.

Organizatorzy wycieczki:

Ewa Woźniak i Katarzyna Guess

Wielka Brytania 2013

Pogoda dopisała, wprawdzie była w kratkę, czyli na przemian słońce, deszcz, chłód i ulewa, ale nie zakłóciła programu zwiedzania najważniejszych atrakcji Londynu. Uzbrojeni w parasole wysłuchaliśmy legendy o krukach, rzuciliśmy okiem na klejnoty królewskie i poznaliśmy wzruszającą historię o polowaniu na lwy. Podziwialiśmy panoramę Londynu z London Eye i St. Paul's Cathedral.

Poza tym zwiedziliśmy muzea (do wyboru, do koloru) i galerię figur woskowych z przerażającą komnatą strachu. Rodziny serwowały nam typowe angielskie posiłki, gościły nas w typowych dla przeciętnej angielskiej rodziny warunkach. Rozmowy toczyły się na typowe angielskie tematy, czyli o pogodzie i atrakcjach turystycznych. Znaleźliśmy czas na zakupy i podszlifowanie umiejętności językowych, także podczas indywidualnej rozmowy z celnikami na granicy.